Városi síneken

Magyar települések kötöttpályás közlekedése

Csillagtelepi (Hárosi) HÉV


Csepel HÉV-vonalak
  • Útvonal: Csepel HÉV vá.- Csillagtelep, Hárosi iskola
  • Időszak: 1959–1965
  • Üzemeltető: BHÉV
  • Hossz: 2.7 km
  • Vontatás: dízel
  • Járművek: 6 db DM XII-es dízelmotorkocsi a MÁV-tól
A Csepel-Csillagtelepi HÉV a vonal kitérőjében. Forrás: csepel.info A Csepel-Csillagtelepi HÉV a vonal kitérőjében. Forrás: csepel.info
  • A vonal egyvágányú volt, egyetlen kitérővel, kiépítéséhez felhasználták a melévő iparvágányokat is; a helyiek "madzagvasútnak" hívták.
  • Vágánykapcsolat: a Csepeli HÉV végállomáson a Csepeli Gyorsvasúttal
  • Vágányait ipari célokra még sokáig felhasználták, majd egy részüket 1983-ban felszedték, de a 2000-es évek elejéig voltak nyomok a vonal után.
  • Utód: forgalmát a 38-as buszcsalád és a Volán járatai vették át.
A Rákospalotai HÉV megállói. Forrás: Wikiwand A vonal megállói. Forrás: Wikiwand

Források, linkek

Megjegyzések

  • Csepel: 1950-ben csatolták a fővároshoz.
  • Háros: 1954-ben csatolták Szigetszentmiklóstól Csepepelhez, azóta a főváros része
  • Fejléckép: Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés a mai Balha Lujza tér felől nézve, 1900. Forrás: Budapest Főváros Levéltára/fortepan.hu