Városi síneken

Magyar települések kötöttpályás közlekedése

Kőbányai lóvasút


Kőbánya Lóvasutak
  • Vonalak (1885.): Központi Városháza- Rákóczi út- Keletii pu.- Fiumei út- Kőbányai út-Kőrösi Csoma sétány-Kőrösi Csoma út-Kőbányai kocsiszín
  • Időszak: 1868-1897.
  • Üzemeltető: PKVT, BKVT(1878-tól)
  • Viszonylatjelzés (1885.): piros-fehér zászló
  • Utód: Kőbánya- Keleti pu. villamosjáratok
Kőbányai kocsiszín a lóvasúti korszakban. Forrás: villamosok.hu Kőbányai kocsiszín a lóvasúti korszakban. Forrás: villamosok.hu
  • Járműtelep: Kőbányai kocsiszín
  • 1868. július elsején nyílt meg az első szakasz, a Keleti pályaudvartól a Fiumei úton az Orczy térig, szeptember 26-tól pedig a Kőbányai út-Kőrösi Csoma sétány-Kőrösi Csoma út útvonalon a Kőbányai kocsiszínig (Kőrösi Csoma Sándor út és Harmat utca sarka)
  • Vágánykapcsolatok: Rákóczi úton át a Kiskörút felé, Rottenbiller utca-Damjanich utca útvonalon a Városliget felé, 1885-től a Thököly út- Dózsa György út- Ajtósi Dürer sor útvonalon a Városliget hét, 1889-től a Thököly úton át a Róna utcáig; az Orczy térnél 1869. augusztus 23-tól az Orczy úton át az Üllői útra; iparvágány a Józsefvárosi pályaudvarra
Kőbányai kocsiszín a lóvasúti korszakban. Forrás: villamosok.hu Kőbányai kocsiszín a lóvasúti korszakban. Forrás: villamosok.hu

Megjegyzések

  • Fejléckép: Forrás: Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés a mai Balha Lujza tér felől nézve, 1900. Forrás: Budapest Főváros Levéltára/fortepan.hu

26-os buszjárat

  • 1932-1944: Erzsébet tér – Margit híd – Margitsziget
  • 1948-195?: Blaha Lujza- Margitsziget
  • 195?-1981: Vígszínház- Margitsziget
  • 1981-1988: Nyugati pu.- Margitsziget
  • 1981-1988: Nyugati pu.- Margitsziget- Árpád-híd