Városi síneken

Magyar települések kötöttpályás közlekedése

Margitszigeti lóvasút


Margitsziget Lóvasutak
  • Útvonal: a sziget déli végében kialakított hajóállomástól a sziget északi részében lévő másik hajóállomásig
  • Időszak: 1869-1928.
  • A legtovább működő lóvasúti vonal volt
  • Üzemeltető: BKVT , BSzKRt (1923-tól)
  • Terv: villamosítás, vonalhosszabbítás a Margit-hídig
  • "Utód": 26-os buszjárat
Margitszigeti lóvasút régi képeslapon. Forrás: cities.blog.hu Margitszigeti lóvasút régi képeslapon. Forrás: cities.blog.hu
  • Az egyvágányú vonalon három forgalmi kitérő volt. 1915-ben 230 méterrel meghosszabbították a vonalat. A vonalat kezdetben öt kocsival szolgálták ki, a XX. század elejérn pedig már tíz kocsival.
  • 1900-ig, a Margit-híd szigeti szárnyágának megnyitásáig csak vízi úton lehetett a szigetre eljutni. Mivel a vonal soha, a híd megnyitása után sem csatlakozott a városi hálózathoz, ezért a kocsiszínt is sziget déli végén alakították ki. 1945-ig belépődíjat kellett fizetni.
  • Többször is felmerült, hogy akár szezonális jelleggel jó dolog lenne visszaállítani a lóvasutat a szigeten; volt is ezzel kapcsolatban próbálkozás.
Nosztalgia lóvasút a szigeten 2013-ban. Saját fotó Nosztalgia lóvasút a szigeten 2013-ban. Saját fotó

Források, linkek

Megjegyzések

  • Margitsziget: 1908-ig magántulajdonban volt, majd 1950-ig Budapest közvetlen irányítása alatt állt. 1950-től a Margitsziget Budapest XIII. kerülete közigazgatási területéhez tartozott, 2013-tól a fővárosi önkormányzat által közvetlenül igazgatott terület
  • Fejléckép: Forrás: egykor.hu

26-os buszjárat

  • 1932-1944: Erzsébet tér – Margit híd – Margitsziget
  • 1948-195?: Blaha Lujza- Margitsziget
  • 195?-1981: Vígszínház- Margitsziget
  • 1981-1988: Nyugati pu.- Margitsziget
  • 1981-1988: Nyugati pu.- Margitsziget- Árpád-híd