Óbudai lóvasút
- Vonalak (1885.): Lánchíd, budai hídfő- Bem tér- Frankel Leó utca- Zsigmond tér- Lajos utca- Szentlélek tér- Óbuda, Fő tér Óbuda, Fő tér; Zsigmond u.- Margit híd- Bajcsy-Zs. út- Kiskörút- Üllői út- Nagyvárad tér
- Időszak: 1869-1896.
- Üzemeltető: Budai Közúti Vaspálya Társaság (1878-ig), Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (1878-tól)
- Viszonylatjelzés (1885.): fehér, ill. piros-sárga-kék zászló
- Betétjárat: Lánchíd- Császárfürdő
- Utód: Első óbudai villamosjáratok

- Kocsiszín: Pálffy kocsiszín
- Közös vonalszakasz: zugligeti lóvasút (Lánchíd- Bem tér)
- A vonal először a Lánchíd és Újlak között épült ki, pár hónappal később került meghosszabbítására Óbuda, Fő térig; eredetileg egyvágányú volt kitérőkkel, később a Dunaparti szakaszon kiépült a második vágány is.
- Vágánykapcsolatok: 1879- től a Margit-hídon át Pestre; a Bem térnél a Széll Kálmán tér felé, 1892-től a MÁV jobbparti körvasúttal, 1895-től a szentendrei HÉV-vel
Források, linkek
Megjegyzések
- Újlak: régebben Buda-Újlak, Budapest egyik városrésze a II. és III. kerületben
- Fejléckép: Forrás: Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés a mai Balha Lujza tér felől nézve, 1900. Forrás: Budapest Főváros Levéltára/fortepan.hu