Városi síneken

Magyar települések kötöttpályás közlekedése

Óbudai lóvasút


Óbuda Lóvasutak
  • Vonalak (1885.): Lánchíd, budai hídfő- Bem tér- Frankel Leó utca- Zsigmond tér- Lajos utca- Szentlélek tér- Óbuda, Fő tér Óbuda, Fő tér; Zsigmond u.- Margit híd- Bajcsy-Zs. út- Kiskörút- Üllői út- Nagyvárad tér
  • Időszak: 1869-1896.
  • Üzemeltető: Budai Közúti Vaspálya Társaság (1878-ig), Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (1878-tól)
  • Viszonylatjelzés (1885.): fehér, ill. piros-sárga-kék zászló
  • Betétjárat: Lánchíd- Császárfürdő
  • Utód: Első óbudai villamosjáratok
Lóvasút a Császárfürdőnél. Forrás: egykor.hu Lóvasút a Császárfürdőnél. Forrás: egykor.hu
  • Kocsiszín: Pálffy kocsiszín
  • Közös vonalszakasz: zugligeti lóvasút (Lánchíd- Bem tér)
  • A vonal először a Lánchíd és Újlak között épült ki, pár hónappal később került meghosszabbítására Óbuda, Fő térig; eredetileg egyvágányú volt kitérőkkel, később a Dunaparti szakaszon kiépült a második vágány is.
  • Vágánykapcsolatok: 1879- től a Margit-hídon át Pestre; a Bem térnél a Széll Kálmán tér felé, 1892-től a MÁV jobbparti körvasúttal, 1895-től a szentendrei HÉV-vel
Lovaskocsi és lóvasút a Margit-hídon az 1890-es években. Forrás: Budapest régi képeken FB-csoport Lovaskocsi és lóvasút a Margit-hídon az 1890-es években. Forrás: Budapest régi képeken FB-csoport

Megjegyzések

  • Újlak: régebben Buda-Újlak, Budapest egyik városrésze a II. és III. kerületben
  • Fejléckép: Forrás: Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés a mai Balha Lujza tér felől nézve, 1900. Forrás: Budapest Főváros Levéltára/fortepan.hu

26-os buszjárat

  • 1932-1944: Erzsébet tér – Margit híd – Margitsziget
  • 1948-195?: Blaha Lujza- Margitsziget
  • 195?-1981: Vígszínház- Margitsziget
  • 1981-1988: Nyugati pu.- Margitsziget
  • 1981-1988: Nyugati pu.- Margitsziget- Árpád-híd