Rákospalotai lóvasút
- Útvonal: Újpest, vasúti híd- Árpád út- István út- Görgey u.- Szilágyi u.- Rákospalota, Fő út
- Időszak: 1872-1896.
- Üzemeltető: URLVT (1894-ig), BVKV
- Járműtelep: Kertköz utca
- Járművek: 17 személykocsi
- Utód: Újpest- Rákospalota villamosvonal

- A mai Árpád út–István út– Görgey Artúr utca– Szilágyi utca– Pozsony utca útvonalon haladt az egyvágányú vonal, amin kezdetben nyolc kitérő volt. Később a átépítésre kerül a vonal a rákospalotai vége, a Kertköz utcához kerül a végállomás.
- Iparvágányok: Schlosberger olajgyár, vasútállomás, Stern Ignác újpesti szeszgyára, Pollack és Fiai Gyufa-gyár, szövőgyár
- Vágánykapcsolat: Külső-Váci úti és az Újpest- Kálvin téri lóvasút
- 1894-ben az üzemeltetést az új tulajdonos a BKVT-re bízta, közvetlen járatok indultak Rákospalota és a Nyugati pályaudvar között, negyedórás idõközönként.

Megjegyzések
- Rákospalota, Újpest: 1950-ben csatolták a fővároshoz
- Fejléckép: Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés a mai Balha Lujza tér felől nézve, 1900. Forrás: Budapest Főváros Levéltára/fortepan.hu