Városi síneken

Magyar települések kötöttpályás közlekedése

Üllői úti lóvasút


Józsefváros Ferencváros Lóvasutak
  • Vonalak (1885.):
    Császárfürdő- Margit híd- Bajcsy-Zs. út- Kiskörút- Üllői út- Nagyvárad tér;
    Óbuda, Fő tér- Zsigmond u.- Margit híd- Bajcsy-Zs. út- Kiskörút- Üllői út- Nagyvárad tér;
    Városliget- Damjanich- Rottenbiller u.- Rákóczi u.- Múzeum krt- Üllői út- Nagyvárad tér
  • Időszak: 1869-1897.
  • Üzemeltető: PKVT, BKVT(1878-tól)
  • Viszonylatjelzés (1885.): fehér(?)/ piros-sárga-kék/ piros-zöld
  • Utód: belső Üllői út első villamosjáratai
Üllői út 1890 körül. Forrás: ilyenisvoltbudapest.hu / Gyökhegyi Bánk Üllői út 1890 körül. Forrás: ilyenisvoltbudapest.hu / Gyökhegyi Bánk
  • Járműtelep: Üllői úti kocsiszín (Üllői út 115.)
  • 1869. január 30-tól a Kálvin térnél ágyazott ki az új vonal a már korábban megépült kiskörúti fővonalból, kezdetben egyvágányú volt a Nagyvárad térig tartó szakasz, de néhány év múlva megépült a második sínpár is.
  • Vágánykapcsolatok: a Kálvin térnél Újpest és 1876-tól a Közvágóhíd felé; a Nagyvárad térnél 1869. augusztus 23-tól az Orczy úton át az Orczy térig
Üllői úti kocsiszín a lóvasúti korszakban. Forrás: A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada Üllői úti kocsiszín a lóvasúti korszakban. Forrás: A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada

Megjegyzések

  • Fejléckép: Forrás: Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés a mai Balha Lujza tér felől nézve, 1900. Forrás: Budapest Főváros Levéltára/fortepan.hu

Villamosvonalak az Üllői úton 1899-ben

  • Kálvin tér- Üllői út- Orczy út- Keleti pu- Rottenbiller u.- Damjanich u.- Városliget
  • Központi Városháza- Kálvint tér- Üllői út - Orczy út- Elnök utca- Népliget
  • Üllői út- Kálvin tér- Múzeum krt- Rákóczi út- Keleti pu.- Dózsa Gy. út- Városliget