Városi síneken

Magyar települések kötöttpályás közlekedése

Megyer- Újpest villamosvonal (Külső-Váci út)


Megyer Újpest Villamosvonalak
  • Útvonal (1973.): Megyeri csárda- Váci út- Árpád út- Újpest, Víztorony
  • Időszak: 1898(?)-1974.
  • Viszonylat: [vonalszám nélkül](1918-ig), 87-es (1918-1954), 10-es (1950-1985)
  • Üzemeltető: BVKV (1918-ig), BSzKRt (1949-ig), FVV (1968-ig), BKV (1968-tól)
  • Jármű (1973): 1700-as ikerkocsi
  • Kocsiszín: Újpesti
  • Előd: megyeri lóvasút
  • Utód: Megyer- Újpest- Rákospalota villamosjárat
10-es villamos az Állami Áruház előtt. Forrás: Budapest régi képeken FB-csoport 10-es villamos az Állami Áruház előtt. Forrás: Budapest régi képeken FB-csoport
  • Megyeri végállomás:
    1899: Zrínyi utca
    1900: Fóti utca (hurokvégállomás); itt forult vissza a 3-as villamos is (1954-1982)
    1947: Megyeri csárda (egyvágányú fejvégállomás)
  • Újpesti végállomás:
    1898: Újpesti kocsiszín (harmadik vágány)
    1898: Újpest, Víztorony
  • Viszonylatok:
    1898-1947: Újpesti kocsiszín- Megyer, Fóti utca (87)
    1947-1954: Újpesti kocsiszín- Megyeri Csárda (87)
    1947-1954: Újpesti kocsiszín- Fóti út (87A)
    1950-1954: Újpest, Víztorony- Megyer, Fóti utca (10)
    1950-1974: Újpest, Víztorony- Megyeri csárda (10)
    1961-1971: Újpest, Víztorony- Megyer, Fóti utca (10A)
  • 1936: (87V) menetidő: 12 perc, kifelé 05:27 és 23:50 közötti indulás
  • 1973: (10V) menetidő: 20 perc, csúcsidőben 5 db kocsi, kifelé 04:50 és 23:50 közötti indulás
  • Villamos iparvágányok (Külső-Váci út): Anker Művek (1916-1978), Budalakk (1918-1982.), Cérnagyár (1924-1982), Egyesült Izzó (1902-1982), Falemezgyár (1942-1982), Hungária Papírgyár (194?-1982), Hungária Vegyiművek (1903-1982), Megyeri űti rakodővágány (1918-1978), Megyeri téglagyár (1910-1924), Oxigéngyár (1952-1982), Pannónia szőrmegyár (1918-1982), Újpesti bőrgyár (1902-1982), Táncsics Bőrgyár (1186-1982), Vízmúvek (1904-1982), Népszigeti iparvágány (pl. hajógyár; 1917-1982)
  • Arany köz-Zsilip utcai iparvágány : (1896-1982) a BURV Baross utcai villamosvonalát kötötte össze a BVKV Váci úti vonalával. Elsősorban teherforgalom zajlott a vágányon, de egy rövid ideig személyforgalom is volt rajta. A Duna parton a BURV egy kisebb teherpályaudvart létesített
  • A fenti iparvágányok MÁV kiszolgálóállomása az Angyalföldi vasútállomás volt

Megjegyzések

  • 1910. előtt a villamosok nem voltak számozva
  • Fejléckép: Torlódás a 10-es és 55-ös vonalon a Víztoronynál lévő végállomás előtt 1974-ben. Forrás: villamosok.hu