Városi síneken

Magyar települések kötöttpályás közlekedése

Soproni villamos


Sopron Villamosvonalak
  • Fővonal: MÁV-állomás- Várkerület- GySEV-állomás
  • Időszak: 1900-1923.
  • Üzemeltető: Soproni Városi Elektromos Vasút
  • Hossz: 5.2 km (16 megálló, 6 kitérő)
  • Jármű: 6+2 db Roessemann & Kühnemann motorkocsi
  • Nyomtáv: 1000 mm
  • Előd: omnibusz
A villamos ünnepélyes megnyitása. Forrás: lepteiknyoman.blog.hu A villamos ünnepélyes megnyitása. Forrás: lepteiknyoman.blog.hu
  • 1851-töl omnibusz közlekedett azon az útvonalon, amin később a villamos is járt. Az 1880-90-es években több konkrét terv is volt lóvasút építésére Sopronban, de ezek az elképzelések nem valósultak meg.
  • Szárnyvonal: Pannónia szálló- Ezüst (Ötvös) utca – Magyar utca – Győri út- Vágóhídig. Itt nem épültek kitérők, egyetlek kocsi járt oda-vissza. Ennek a vonalnak olyan kicsi volt már a kezdetektől fogva a forgalma, hogy 1903-ban megszüntették, elbontották.
  • 1903-ban a fővonalat meghosszabbították a Déli pályaudvartól a Baross utca végéig a Sörgyárig, de csak alkalomszerűen közlekedett erre villamos.
  • 1920-ban a város megvette a villamosvállalatot. Mivel nagyon leromlott a villamos műszaki állapota, a vonalvezetés kedvezőtlen volt (nagy kerülő), az üzem utasforgalma alacsony volt és jövedelmezőség nem volt megfelelő, a soproni villamosvonalat 1923. május 31-én bezárták. Ekkor a villamosokat is selejtezték. A vágányokat azonban még hosszú évekig nem szedték fel.
A fővonal. Forrás:sopkal.hu A fővonal. Forrás:sopkal.hu Az egyik kitérő Forrás: lepteiknyoman.blog.hu Az egyik kitérő Forrás: lepteiknyoman.blog.hu

Források, linkek

Megjegyzések

  • Fejléckép: Régi soproni képeslap. Forrás: lepteiknyoman.blog.hu

Debrecen jelenlegi villamosvonalai

Debrecen jelenlegi villamosvonalai. Forrás: Wikipedia