Városi síneken

Magyar települések kötöttpályás közlekedése

Szatmárnémeti villamos


Szatmárnémeti Villamosvonalak
  • Útvonal: vasútállomás- Gőzfűrész
  • Időszak: 1900-1905.
  • Üzemeltető: Szatmár- Erdődi HÉV
  • Hossz, menetidő: 5 km (15 megálló), 30 perc
  • Jármű: 5 db Ganz villamosmotorkocsi
  • Nyomtáv: 760 mm
  • Utód: gőzmotorkocsis HÉV-forgalom
Deák tér- régi képeslap. Forrás: lokalhistoriak.blogspot.com Deák tér- régi képeslap. Forrás: lokalhistoriak.blogspot.comi
  • A villamos a Szatmár- Erdődi HÉV 4 hónappal korábban átadott, 28 km hosszú Szatmár és Erdőd közötti gőzüzemű vonalának villamosított városi szakasza volt. A vasútállomás és a Szamoshíd között csak villamos, a Szamoshíd és a Gőzfűrész között villamos- és gőzvonatással is közlekedtek szerelvények.
  • 1906.ban MÁV átvette a HÉV-et, de nem kívánta tovább üzemeltetni a villanytelepet, ezért a villamosközlekedést végleg megszüntette. Ezután gőzvonatással közlekedtek a helyközi szerelvények. 1920-ban átépítésre került a városi vonalszakasz, onnattól fogva elkerülte a belvárost.
82-es pályaszámú villamos. Forrás: Szatmárnémeti villamosközlekedésének története (academia.edu) 82-es pályaszámú villamos. Forrás: Szatmárnémeti villamosközlekedésének története (academia.edu)

Megjegyzések

  • Fejléckép: Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés a mai Balha Lujza tér felől nézve, 1900. Forrás: Budapest Főváros Levéltára/fortepan.hu

Debrecen jelenlegi villamosvonalai

Debrecen jelenlegi villamosvonalai. Forrás: Wikipedia