Városi síneken

Magyar települések kötöttpályás közlekedése

Újpalotai villamosvonal


Újpalota Pestújhely Villamosvonalak
  • Útvonal: Mexikói út- Pestújhely, MÁV-telep- Újpalota, Erdőkerülő utca
  • Időszak: 1973-tól
  • Viszonylat: 69-es
  • Hossz, menetidő: 6.5 km, 22 perc (2020.)
  • Jármű: 2002-től TW6000, 2002-ig Ganz UV
  • Kocsiszín: Zuglói
  • Éjszakai járat: Keleti pu.- Thököly út– Mexikói út- Pestújhely, MÁV-telep- Újpalota, Erdőkerülő utca (25 perc menetidő- 1980.) (1973-1980)
  • Üzemeltető: BKV
69-es villamos átadóünnepsége Újpalotán. Forrás: iho.hu< 69-es villamos átadóünnepsége Újpalotán. Forrás: iho.hu
  • Vágánykapcsolat: kisföldalatti (M1 metró) Mexikói úti járműtelepe
  • Közös szakasz: 3-as villamos (2001-től), 62-es villamos, 67-es villamos (1997-ig)
  • 1973. december 29-én az M1-es metróvonal meghosszabbításával együtt indult el az új 69-es villamos. A járat a Mexikói úton épített új vonalrészen haladva rákanyarodott az Erzsébet királyné útjára, innen pedig a 67-es villamossal párhuzamosan haladva érte el a rákospalotai MÁV-telepi villamos-végállomást. Azonban a 67-essel ellentétben továbbment, és az újonnan épített Bánkút, Páskomliget, Nyírpalota és Zsókavár utcai szakaszon haladva érte el újpalotai végállomását, amelyet az Erdőkerülő utcai kereszteződésnél alakítottak ki
A 69-es villamos útvonala. Forrás: Wikipedia A 69-es villamos útvonala Forrás: Wikipedia

Megjegyzések

  • Újpalota: 1950-ben lett Budapest, a XV. kerület része, azt megelőzően Rákospalotához, és kis részben Pestújhelyhez tartozott
  • Fejléckép: TW 6000 a Vasutastelep utcában. Fotó: Globetrotter19. Forrás: Wikipedia